متینه مقدم؛ میرزا حسن حسینی؛ موسی خادمی؛ علی اکبر جوکار
چکیده
در اوضاع کنونی کشور که تحریمهای متعدد و نابسامانیهای اقتصادی چرخ تولید داخلی را با مشکلاتی همراه کرده، گرایش به طراحی برند مصنوعات بومی و فرهنگی با رویکرد تجلی ارزشها و تبلور قابلیتهای گردشگری با رویکرد بهرهوری از نتایج طرح آمایش استانی، همسو با موازین شعار جهش تولید مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) بوده که لازمه آن کشف مقولههای ...
بیشتر
در اوضاع کنونی کشور که تحریمهای متعدد و نابسامانیهای اقتصادی چرخ تولید داخلی را با مشکلاتی همراه کرده، گرایش به طراحی برند مصنوعات بومی و فرهنگی با رویکرد تجلی ارزشها و تبلور قابلیتهای گردشگری با رویکرد بهرهوری از نتایج طرح آمایش استانی، همسو با موازین شعار جهش تولید مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) بوده که لازمه آن کشف مقولههای مرتبط با برندسازی علمی است. لذا، پژوهش حاضر در پی تدوین و تبیین مدل برندینگ مصنوعات فرهنگی استان با رویکرد دادهبنیاد است. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبه نیمهساختار یافته بود که از روش نمونهگیری گلوله برفی با 19 نفر از خبرگان انجام شد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری، انتخابی و با نرمافزار مکس کیودا تحلیل و مدل کیفی پژوهش از دل الگوهای ذهنی و نظرات افراد استخراج شد، جهت تبیین الگو از نرمافزار پی.ال.اس اسمارت 3 استفاده شد. نتیجه این تحلیل، استخراج بالغبر 125 کد اولیه از مصاحبهها و نیز احصای 50 مفهوم و 6 مقوله اصلی است که در قالب مدل پارادایمی ارائه و نهایتاً با اجرای راهبرد مستنتج شده مبنی بر برندسازی با تأکید بر هویت بصری مصنوعات فرهنگی، ضمن تأمین ارزش و رضایت مورد انتظار مشتری، میتوان به وفاداری مشتری و آگاهسازی ارزش محصول در سطح بازار و جذب و تجربه خرید بیشتر گردشگر امیدوار بود.
علی قربانی؛ متینه مقدم؛ آزین هرندی
چکیده
امروزه با شکلگیری محیطهای پیچیده رقابتی، تنها سازمانهایی میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند که عملکرد خود را در قابلیتهای مهم سازمانی همچون نوآوری تقویت کنند. در عصر حاضر یکی از راههای تقویت نوآوری بهکارگیری مهارتهای کوانتومی مدیریت است که در این پژوهش به چگونگی ارتباط میان مهارتهای کوانتومی و عملکرد نوآورانه کارکنان ...
بیشتر
امروزه با شکلگیری محیطهای پیچیده رقابتی، تنها سازمانهایی میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند که عملکرد خود را در قابلیتهای مهم سازمانی همچون نوآوری تقویت کنند. در عصر حاضر یکی از راههای تقویت نوآوری بهکارگیری مهارتهای کوانتومی مدیریت است که در این پژوهش به چگونگی ارتباط میان مهارتهای کوانتومی و عملکرد نوآورانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی پرداخته شده است. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل همبستگی و تحلیل رگرسیون برای تحلیل رابطه بین آنها بکار گرفته شد. نمونه با استفاده از جدول مورگان و روش نمونهگیری تصادفی طبقهای 92 نفر انتخاب و از الگوسازی معادلات ساختاری SEM و از نرمافزار Smart pls استفاده شد. نتایج نشان داد که ضریب مسیر بین مهارتهای کوانتومی و عملکرد نوآورانه 212/0 با میزان معنیداری 931/6 و بین مهارتهای کوانتومی و تسهیم دانش با ضریب مسیر 613/0 با میزان معناداری 782/20 و بین تسهیم دانش و عملکرد نوآورانه با ضریب مسیر 778/0 با میزان معنیداری 097/30 ارتباط معنیدار و مثبتی وجود دارد، درنهایت میتوان نتیجه گرفت که یکی از وظایف بسیار مهم مدیران و رهبران دانشگاه شهید بهشتی، شناسایی و تقویت مهارتهای کوانتومی در میان کارکنان و ایجاد انگیزه و تمایل به انتقال دانش در میان سطوح مختلف کارکنان دانشگاه است تا از این طریق بتوانند عملکرد نوآورانه کارکنان دانشگاه را بهبود بخشند.